
„Montessori škola, kde opravdovost, růst a partnerství tvoří základ vzdělávání.“
„Děti jsou jako zrcadlo. Ukazují nám, kdo jsme, a jaký svět kolem nich tvoříme.“ – Maria Montessori
Za pomoci respektující komunikace dáváme prostor pro růst samostatných a sebevědomých dětí.
Jak to vypadá v praxi?
- aktivně nasloucháme nejen jejich příběhům, ale i potřebám
- laskavě, ale důsledně nastavujeme hranice
- pomáháme jim naučit se pojmenovávat své pocity
- používáme pozitivní jazyk
- nebojíme se před dětmi uznat vlastní chyby a případně se omluvit
- jsme jim příkladem ve všem, co děláme
- dáváme jim prostor pro hledání vlastních řešení problémů
- využíváme lekce ladnosti a zdvořilosti na místo negativního hodnocení chování dětí ("To se nedělá!")
Co jsou lekce ladnosti a zdvořilosti?
Lekce ladnosti a zdvořilosti v Montessori pedagogice jsou strukturované lekce, které se zaměřují na výuku správného a respektujícího chování prostřednictvím nápodoby. Tyto lekce, pořádané především ve skupinách, učí děti, jak se chovat v různých situacích, například jak tiše a opatrně otevřít dveře nebo jak sdílet a komunikovat. Důležitou roli hraje vzor průvodce a jeho chování, které děti neustále nápodobou přebírají.
Cílem lekcí je naučit děti zodpovědnému chování, respektu a ohleduplnosti k ostatním a k prostředí.
Slavíme narozeniny jednoho z nás.

Pracujeme ve skupině.

Učíme se spolupracovat.

Nebojíme se zeptat a dělat chyby.

Máme čas si i popovídat.
