top of page

„Děti jsou jako zrcadlo. Ukazují nám, kdo jsme, a jaký svět kolem nich tvoříme.“ – Maria Montessori

Za pomoci respektující komunikace dáváme prostor pro růst samostatných a sebevědomých dětí. 

Jak to vypadá v praxi?

- aktivně nasloucháme nejen jejich příběhům, ale i potřebám

- laskavě, ale důsledně nastavujeme hranice

- pomáháme jim naučit se pojmenovávat své pocity

- používáme pozitivní jazyk

- nebojíme se před dětmi uznat vlastní chyby a případně se omluvit

- jsme jim příkladem ve všem, co děláme

- dáváme jim prostor pro hledání vlastních řešení problémů

- využíváme lekce ladnosti a zdvořilosti na místo negativního hodnocení chování dětí ("To se nedělá!")

Co jsou lekce ladnosti a zdvořilosti?

Lekce ladnosti a zdvořilosti v Montessori pedagogice jsou strukturované lekce, které se zaměřují na výuku správného a respektujícího chování prostřednictvím nápodoby. Tyto lekce, pořádané především ve skupinách, učí děti, jak se chovat v různých situacích, například jak tiše a opatrně otevřít dveře nebo jak sdílet a komunikovat. Důležitou roli hraje vzor průvodce a jeho chování, které děti neustále nápodobou přebírají.

 

Cílem lekcí je naučit děti zodpovědnému chování, respektu a ohleduplnosti k ostatním a k prostředí. 

Slavíme narozeniny jednoho z nás.
DSC_1878.NEF.jpg
Pracujeme ve skupině.
IMG_1671.jpeg
Učíme se spolupracovat.
IMG_2773.jpeg
Nebojíme se zeptat a dělat chyby.
IMG_3035.jpeg
Máme čas si i popovídat.
IMG_2987.jpeg
bottom of page