Reference a poděkování

Poděkování podporujícím  lidem a společnostem

Děkujeme, že sdílíte a podporujete naši vizi a misi:
  • Majitel domu, v němž je zřízena provozovna školy. Bez této budovy by školka a škola nebyla. Náš projekt byl byl jen sen bez ukotvení v realitě.
  • Kolegium zakladatelů Via Libertatis. Bez rodičů "našich" dětí a spolupracovníků centra, kteří stáli u zrodu celého projektu by to celé vůbec nebylo...
  • Všichni "naši" děti, žáci a klienti, kteří nám každý den ukazují, že naše práce má smysl. I když s sebou přináší problémy, tak stojí za to je překonávat.
Reference našich klientů

Děti jsou v této školce jsou skutečně brány jako rovnocenní partneři k dospělým, je v nich vkládána velká důvěra, že vše dokážou sami, mnohokrát mě překvapují, co vše zvládly. Líbí se mi, jak jsou vychovávány k samostatnosti, většinu běžných činností zastávají sami. Vedle toho je vztah s rodiči veden na úrovni diskuze a naslouchání, čímž je daleko za hranicemi formálnosti. Jsem moc ráda, že moje děti i já tuto školku známe, že jsme její součástí.
Jarmila K.
___________________________________________________________
Jsem velmi ráda, že moje děti mohou chodit do školy a školky, která není budována s nimi, ale pro ně. Škola i školka funguje pro děti a s dětmi i výrazně nad rámec osnov, s přesahem do běžného života. Možnost zvolit si, co budou děti dělat, jak dlouho a jak intenzivně je k nezaplacení. Od té doby, co jsou mé děti ve Vie Libertatis je můj život výrazně jednodušší, odpadlo denodenní přemlouvání na téma zda půjdeme, či ne.
Kateřina K.
_______________________________________________________
Syn chodí do školky již 4. rokem a bude zde pokračovat i v ZŠ. 
Školku jsme si vybrali hlavně pro její respektující a individuální přístup k dětem i rodičům. Pro citlivější dítě nebo dítě s nějakým handicapem není úplně jednoduché najít školku/školu, aby ho "systém" nesemlel. Nám se to povedlo :-) Montessori prvky a pomůcky synovi také moc svědčí. Pracují zde nadšenci, což mimo jiné lze poznat i podle nízkého školného. 
Soňa T. 
____________________________________________________________
O tom, že je tato školka vhodná pro naše dítě nás přesvědčil individuální přístup, snaha na všem se přirozeně dohodnout, rozvoj dítěte. Neodměňování dětí sladkostmi, nehodnocení, neškatulkování.
Michaela L.
____________________________________________________________
Školku "Za řekou", jak jí nazýváme, máme rádi. Především proto, že si ji náš syn vybral (3r).
Dostal příležitost chodit sem a současně do kvalitní státní školky. Když se po nějaké době ptal každé ráno, jestli už může chodit jen do školky "Za řeku", rozmlouvali jsme s ním o tom, proč se kde jak cití a usoudili jsme, že budeme jeho volbu respektovat. My rodiče si dále velmi ceníme opravdu velké flexibility organizace docházky a všech náležitostí s ní spojených, snadné a příjemné komunikace s průvodkyněmi, rodinné atmosféry ve školce a to nejdůležitější - respektujícího a pozitivního přístupu k dítěti jako k partnerovi, který sice není stejně veliký a zkušený, ale rozhodně je stejně důležitý a plnohodnotný člověk.
Další ocenění:
  • Ráno můžeme přijít jak potřebujeme my - není nastaven náročný deadline.
  • Naše dítě není k ničemu nuceno a zároveň je vedeno k respektování smysluplných pravidel vřelým vysvětlujícím způsobem.
  • Máme teď mnohem pohodovější rána.
  • Děti mají k dispozici velmi podnětné rozvojové pomůcky a i našeho "raracha" zaujmou ke klidné soustředěné a velice zaujaté práci.
  • Při vyzvedávání mi syn často říká, že má ještě práci a že ještě nechce jít.
  • Syn ze školky nepřichází se zásobou nových hrubých slov ale se zásobou hezkých mezilidských návyků, které vřele předává mladší sestřičce.
  • Syn má různě staré spoluškolkaře, takže někteří pomáhají jemu a některým už pomáhá on sám.
  • Ze školky si přináší opravdu vlastní výtvory (nejsou dílem paní učitelky) a tak z nich máme všichni upřímnější radost.
  • Vedení k samostatnosti ve školce nám pomáhá i doma v tom, že si syn řadu věcí připraví, aniž by to čekal ode mne.
  • A spousta dalších :-)
Helena K.